Аналіз репутації в інтернеті – інструмент, з яким варто працювати. Він демонструє відносини з покупцями чи клієнтами, партнерами, а також оголяє сильні та слабкі сторони бренду. Проводити таку аналітику потрібно регулярно. В залежності від масштабів бренду, це може бути від кожного дня до кожного року.
Навіщо онлайн аналіз репутації офлайн підприємствам чи магазинам
Сьогодні оцифроване майже все навколо. Люди звикли “гуглити”, тому якщо вони щось не знаходять через інтернет, то просто вважають, що його не існує. Магазини, салони краси, аптеки, школи, заклади харчування та багато чого іншого частіше знаходять через Гугл мапи. Особливо, якщо все це знаходиться у туристичному містечку.
Будьте впевнені: перш ніж їхати, туристи точно подивляться на місцеві краєвиди через мапу.
Нещодавно ми проводили аналіз репутації невеличкого супермаркету. Виявилося, що у Гуглі люди залишають на нього багато відгуків. Інколи з’являються погані. Прикро, що власники магазину побачили їх лише через рік після відкриття. Бо покупці не мають зворотного зв’язку.
Це насправді велика помилка, якщо вам важливий власний бренд. Чому? Тільки уявіть: ви заходите на Гугл мапу, дивитися на сторінку магазину і бачите, що у нього є офіційний акаунт, який відповідає на кожен відгук. За хороші він дякує, а погані опрацьовує. Тобто, не залишає їх. На комент про “мені нахамив продавець”, офіційний акаунт пише: “Дякуємо за зворотний зв’язок! З цим продавцем вже відбулася розмова. Якщо таке трапиться знову, ми відшкодуємо вам 50% з покупки”.
Приємно, чи не правда? Так само думають усі користувачі, хто заходить на сторінку бренду.
Що зміниться, завдяки моніторингу репутації
Тепер уявимо, що саме ви використали цю послугу. Що зміниться у ваших бізнес-процесах, завдяки їй. Ітак:
- Ви точно знаєте, як до вас ставляться покупці/клієнти у реальності, які відгуки вони залишають;
- Вам відомо, які ЗМІ згадують про ваш бізнес;
- Ви бачите наявні результати роботи вашої компанії та її працівників;
- Маєте на руках портрети цільової аудиторії з соціальних мереж;
- Маєте готову систему відстеження та оперативного реагування на будь-які згадки про вас.
Використовуючи цю інформацію, ви позбулися слабких сторін і посилили сильні сторони бізнесу. Додали до команди людину, відповідальну за швидкий зворотний зв’язок з користувачами та віртуозно володієте репутацією. Кожен, хто чув про ваш бренд, одразу згадує цікаві та хороші новини про вас, проводить лише позитивні асоціації.
Як правильно збирати дані стосовно репутації в інтернеті
Якби ви вирішили самостійно займатися аналізом репутації в інтернеті, вам прийшлося б зробити багато кроків і витратити немало часу. Загалом, це все можна зробити за один день, але все залежить від масштабів компанії.
Покрокова інструкція збору онлайн репутації виглядає так:
Крок 1. Ввод назви компанії у пошукову строку Гугла. Так ви дізнаєтеся всю інформацію, що пошукова мережа може надати про вас. Якщо потрібно, введіть додаткові уточнювальні дані (наприклад, місто).
Крок 2. Перехід по усіх посиланнях, які надає Гугл. У першу чергу, це мапа та форуми, де люди залишають відгуки чи діляться корисною інформацією. Збір даних краще робити вручну, додаючи до спеціальних таблиць. Це зручно, але можна користуватися і будь-яким текстовим редактором.
Крок 3. Пошук через соціальні мережі. Потрібно ввести назву компанії, хештеги, геолокацію та подивитися, що пишуть люди. Передивіться, як виглядають акаунти вашого бренду, як ви взаємодієте з користувачами. Це все потрібно врахувати. Можна користуватися програмною, яка займається автоматичним моніторингом соціальних медіа. Наприклад, YouScan.
Крок 4. Пошук бренду в тематичних каталогах. Вони корисні для пошукових роботів в першу чергу. Але люди теж інколи заходять у такі каталоги, щоб швидко знайти потрібний сервіс.
Крок 5. Підписка на Google Alerts. Це безкоштовний сервіс, який надає швидке сповіщення про новини в мережі за актуальними запитами. Так ви завжди будете знати, якщо хтось вирішить написати про вашу компанію.
Де замовити аналітику репутації бренду, скільки це коштує
Самостійно можна провести моніторинг репутації бренду. Але це довго і клопітно. Краще залишити таку справу професіоналу.
Компанія #ПроБроБренд підходить до кожного замовлення так, ніби то свій бізнес. Тому складаємо репутацію по цеглинках, беремо кожну і дивимося. Якщо цеглина виявляється поганою – даємо покрокову інструкцію про те, як це змінити. Тому що нам важлива ваша репутація.
Коштує це задоволення зовсім недорого – 3000 грн. Повний аналіз триває від одного до п’яти днів. Потім ви отримуєте його у текстовому вигляді з коментарями та інструкцією, якщо це потребується. Ми детально розглянемо ваш бренд і розповімо, що потрібно зробити одразу після аналізу.
Зробіть аналіз репутації в інтернеті за допомогою людей, які це вміють. А свій час витратьте на щось більш приємне і зрозуміле для вас. Впевнені, у вас і без того знайдуться справи.