Аналіз конкурентів дозволяє зрозуміти, що цікавить покупців, які “фішки” користуються спросом, а які навпаки – дратують. Завдяки йому легко розробити новий конкурентноспосібний бренд. А якщо ви давно на ринку, моніторинг конкурентів допоможе поліпшити продукт чи послугу. У будь-якому разі це важливий інструмент для роботи над брендом.
Навіщо потрібен аналіз конкурентів і чи можна без нього
Насправді так, без аналізу конкурентів можна починати бізнес чи вести далі. Є доволі багато брендів, які просто відкривалися і працювали, не дивлячись на конкурентів. І навіть стали відомими. Але такий аналіз дозволить отримати менше “шишок” на дорозі до успіху.
Уявіть, що ви вже отримали готовий аналіз конкурентів і дивитися на ці дані. Тепер вам відомо (на чужому прикладі):
- Як треба робити, щоб покупці обрали саме ваш продукт на ринку;
- Як не треба робити, щоб не знищити власний бренд;
- Яка упаковка, смаки, кольори більш прийнятні покупцям;
- Яку конкретно ціну поставити на продукт чи послугу;
- Який сервіс розробити, що він був максимально зручним;
- Як виглядають реальні портрети вашої цільової аудиторії.
В залежності від питань, ви отримуєте розгорнуті відповіді, здатні поліпшити ваш бізнес і взаємодію з користувачами.
Як проаналізувати конкурентів самостійно: покрова інструкція
Звичайно, краще довірити цю справу професіоналу. Але якщо ви вирішили зробити аналіз конкурентів самостійно, ми підготували зрозумілу для новачка покрокову інструкцію:
Крок 1. Поставити мету. Потрібно зрозуміти, відповіді на які питання вас цікавлять. Якщо справа у продукті (вигляд, упаковка, фунціональність тощо), немає сенсу дивитися реламну кампанію конкурентів. Так само навпаки. Це просто економить час.
Крок 2. Знайти конкурентів. Це можна зробити через Гугл (просто ввести у пошукову строку назву товару чи послуги), за допомогою опитування користувачів (, а також через спеціальні сервіси (наприклад, https://serpstat.com). Достатньо знайти від 3 до 10 компаній. Менше – даст не повний результат, більше – забере занадто багато часу.
Крок 3. Розробити порівняльні таблиці. Зробити це можна у Гугл документах, Ворді чи іншому текстовому редакторі. Потрібно написати критерії (колір, форма, тощо) і поставити їм відповідні оцінки. Можна додатавати коментарі.
Крок 4. При бажанні можна зробити наглядні варіанти (діаграму). Це дозволить побачити, на якому місці конкуренти за тим чи іншим критерієм. Але при самостійному моніторингу це не обов’язково.
Крок 5. Зробити висновки. Спочатку – по кожній компанії, потім спільний об’мний висновок, у якому є відповіді на питання. Ті самі, що ви ставили на початку у якості мети.
Де замовити аналіз конкурентів, скільки це коштує
Якщо у вас є більш важливі справи, краще замовити аналіз конкурентів онлайн. ПроБроБренд пропонує таку послугу і гарантує, що ви отримаєте абсолютно усі відповіді на свої питання. Завдяки нашому аналізу, ви побачите конкурентів і у профіль, і в анфас – з усіх ракурсів.
Коштує ця послуга лише 5 000 грн. Радимо замовити її прямо зараз, щоб вже у найближчі дні мати на руках готову порівняльну таблиці чи діаграму з точними висновками. Тоді ви зможете розробити чи покращити власний продукт/послугу максимально швидко і якісно.